23
بهمن

زوجیت گیاهان

سپاس خدای دانا و حکیمی را که در پهنه گیتی، درختان و گیاهان را به صورت زوج (نر و ماده) آفرید تا تداوم فواید آن ها در پرتو تداوم بقای شان پایدار و ثمربخش باشد. «کَم أنبَتنا فیها مِن کُلِّ زَوجٍ کَریم» و افزون بر فواید مادی و معنوی گیاهان، خداوند در جلوه گاه طبیعی جهان نباتات، زینت و زیورهای بهجت انگیزی را در چهره باغستان ها و گلستان هایی که از نعمت زوجیت بهره مندند قرار داده است. «وَ أنبَتنا فِیها مِن کُلِّ زَوجٍ بَهیجٍ»

💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌‌

قابل توجه و دقت فوق العاده است که قرآن آن معجزه خالده نبی خاتم صلی الله علیه و آله و سلم هزاران بل میلیون ها معجزه حیرت انگیزی را به ارمغان آورده است که یکی از معجزات علمی آن بیان زوجیت در عالم گیاهان است در حالی که بشر در آن زمان نه تنها قادر به کشف آن نبود که حتی توان تصور آن را هم نداشت. تا پس از قرنها در اواسط قرن «18 میلادی» «لینه» دانشمند گیاه شناس معروف (سوئدی) این واقعیت را کشف و اعلام داشت که زوجیت یک قانون عمومی در گیاهان می باشد.

💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌‌

آنگاه دانشمندان معنی بیان رسای قرآن «… وَ مِن کُلِّ الثَّمَراتِ جَعَلَ فیها زَوجَینِ إثنَینِ» را تا حدودی درک کردند و باورمندان به قرآن عظیم الشأن به آقای «لینه سوئدی» بایست می گفتند: آنچه را که شما کشف کرده اید قرآن عظیم الشأن پیش از صدها سال آن را در موارد گوناگون بیان داشته است، و اینک که اوج پیشرفت علم، صنعت، تکنیک، شرایط زمانی و شکوفایی دانش است، تازه مغز بشر کم و بیش توان درک و فهم برخی از راز و رمزهای قرآن را پیدا کرده است.«اَلقُرآنُ یُفَسِّرُهُ الزَّمانُ»

منبع ارمغان ازدواج (ارمغان 1) / محمدطاهر مدرسی.


free b2evolution skin
9
بهمن

عطای بی پایان

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: از جمله چیزهایی که خداوند متعال بر یکی از پیامبران خود وحی فرستاد این بود:

انا الله ابتدئ بالعطیة قبل المسألة أ فاسأل فلا أجود کلّا الیس الجود والکرم لی لیس الدنیا و الآخرة بیدی فلو أنّ أهلَ سبع سماواتٍ و أرضین سألونی جمیعاً و أعطیت کل واحد منهم مسألته ما نقص ذلک من ملکی مثل جناح البعوضة و کیف ینقص ملک أنا قیمه فیا بؤساً لمن عصانی ول یراقبنی؛ من آن خدایی هستم که ابتدا بخشش نمودم، قبل از این که از من چیزی بخواهند. آیا اگر از من چیزی خواستند به آنان نمیدهم؟ چنین نیست. آیا مگر جود و کرم مخصوص من نیست؟ آیا مگر دنیا و آخرت در دست من نیست؟ اگر ساکنین زمین و آسمان های هفتگانه همگی از من چیزی بخواهند و من تمام خواسته هایشان را برآورده سازم، چیزی حتی به اندازه بال یک پشه هم از ملکم کم نخواهد شد. چگونه کم شود ملکی که من قیم آن هستم؟

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

اهل دنیا وقتی خرج کنند تمام می شود، ولی خدا اگر تمام آرزوها را هم برآورده کند، ذره ای از خزائنش کم نمی شود. خدای بزرگ می گوید: اگر مردم شهرها ایمان بیاورند و واقعا خدا را قبول کنند و کنار ایمان هم تقوا پیشه کنند و دست به حرام دراز نکنند، قطعا برکات آسمان و زمین را بر آنها فرو می ریزیم. هم از طرف آسمان خیر و برکت می بارد و هم گنجهایی که در زمین نهفته است، پیدا می شود.

منبع : آرامش زندگی در پرتو تقوا/ حبیب الله فرحزاد


free b2evolution skin
8
بهمن

عبور از صراط

عبور از صراط از مهم ترین مراحل سعادت بشر است. اساس عبور از صراط در آخرت، عبور از صراط در دنیاست. یعنی اگر کسی بتواند به راحتی از صراط دنیا عبور کند، از صراط آخرت نیز عبور کرده است. در حقیقت صراط آخرت تجسم صراط دنیاست. این است که در هر نمازی دو مرتبه از خداوند می خواهیم که ما را به صراط مستقیم خودش که همان راه اهل بیت علیهم السلام است، هادی و رهنمون باشد.

ارتباط و پیوند با اهل بیت علیهم السلام یکی از عوامل مهم عبور از صراط، بلکه خود عبور از صراط است. چیزی که قرار گرفتن در صراط اهل بیت علیهم السلام را برای ما آسان و روان می کند، ذکر و یاد آنان است. از این رو، در روایات توصیة فراوان به ذکر صلوات بر محمد و آل محمد شده است و آن را یکی از عوامل عبور از صراط دانسته اند.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟

از نبی مکرم اسلام چنین روایت شده است:

الصَّلاةُ عَلَیَّ نُورُ الصِّراطِ وَ مَنْ کانَ لَهُ عَلَی الصِّراطِ مِنَ النّورِ لَمْ یَکُنْ مِنْ اَهْلِ النّارِ؛ صلوات بر من نور صراط است و کسی که برای او بر صراط نور باشد، از اهل آتش نیست.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟

صلوات نوری است که راه سعادت را برای انسان روشن می کند. کسی که نور دارد، به بی راهه نمی رود و در دره های ضلالت فرو نمی افتد و به لغزشگاه ها گرفتار نمی آید و راه سعادت و بهشت را که روشن ترین راه است، در پیش می‌گیرد و سرانجامی جز بهشت نخواهد داشت.

منبع نشاط و شادی / حبیب الله فرحزاد.


free b2evolution skin
7
بهمن

گنج اول

( طَلَبتُ الجَنَه ) همه ما دوست داریم وارد بهشت شویم . خیلی از راهها را نیز به ما گفته اند . امام صادق علیه السلام فرمودند : « اگر می خواهید آدرس بهشت را به شما بدهم . من آن را پیدا کردم . ( فَوَجَدتُها فی السَخا ) در دست و دلبازی و سخاوتمندی .

ما در تاریخ خواندیم حتی افرادی که مسلمان نبودند ، کافر بودند حتی کافر حربی ، که قصد جان پیغمبر کرده بودند ، اما به دلیل این که یک عمر دست سخاوت داشتند خداوند تبارک وتعالی ، عاقبت آن ها را ختم به خیر کرده است . کاری کرد که آنها مسلمان شوند وعاقبت به خیر از دنیا بروند .پس نتیجه دست و دلبازی بهشت است حالا هر مکتب و دین و آیینی که داشته باشی، اما سخاوت داشته باشی ، عاقبت خداوند توفیق راهیابی به مکتب اهل بیت و دین اسلام را روزی خواهد کرد .

منبع 25 گنج بزرگ دنیا در کلام امام صادق علیه السلام،حجت الاسلام حاج سید مجید نبوی


free b2evolution skin
7
بهمن

گشایش باب برکات

یکی از عواملی که باعث خیر و برکت در عمر و جان و مال و ایمان و زوایای زندگی انسان می شود تقواست. تقوا عامل بسیار قوی برای وسعت رزق است. تقوا همه درهای بسته را باز می کند و موجب گشایش در همه کارهاست.

 

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ؛ و اگر مردم شهرها ایمان آورده و به تقوا گراییده بودند،قطعا برکاتی از آسمان و زمین بر ایشان می گشودیم.

این وعده خداست، نه کسی که به وعده هایش پایبند نیست و یا توان و قدرت اجرای آن را ندارد. وعده خدایی است که خزانه اش تمام شدنی نیست.

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

خدا کم بنده اش نمی گذارد. کم خلاقیتش، کم رزاقیتش، کم لطف و عنایتش نمی گذارد. این ما هستیم که در رزق را به روی خود می بندیم، یا آن را پس می زنیم، یا موانع ایجاد می کنیم، و به خاطر گناهانی که می کنیم در برکات خدا را به روی خود می بندیم.

بعضی گناهان است که دودش در چشم همه خواهد رفت. ولی اگر ایمان و تقوا پیشه کنیم خدای مهربان می فرماید: حتما ما در برکات آسمان و زمین را به رویشان باز می کنیم.

کسانی که می خواهند واقعا در برکات آسمان و زمین به رویشان باز شود. ایمان و تقوا باید سر لوحه زندگی شان باشد.

منبع آرامش زندگی در پرتو تقوا/ حبیب الله فرحزاد


free b2evolution skin