7
شهریور

اسامی و سرانجام قاتلان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)

یکی از مسائل بسیار مهم و قابل تأمّلِ واقعه عاشورا ـ که برای همه ، بویژه برای ستمگران و جنایتکاران تاریخ ، عبرت آموز و تنبّه آفرین است ـ سرنوشت کسانی است که با امام حسین علیه السلام جنگیدند و یا ایشان را در برابر دشمن ، تنها گذاشتند و یاری ننمودند . آنان ، نه تنها در آخرت ، به میزان جرم خود ، مجازات خواهند شد ، بلکه بخشی از کیفر آنها در همین جهان ، دامنگیرشان گردید .

 

 

 

نفرین پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله سال ها پیش از واقعه عاشورا ، چنین رویداد هولناکی را می دید و بر پایه روایتی ، کسانی را که با امام حسین علیه السلام جنگیدند یا او را یاری نکردند ، بدین سان نفرین فرمود :

 اللّهُمَّ اخْذُل مَن خَذَلَهُ ، وَ اقتُل مَن قَتَلَهُ ، وَ اذبَح مَن ذَبَحَهُ ، وَ لا تُمَتِّعهُ بِما طَلَبَ . بار خدایا ! هر که او را بی یاور گذاشت ، بی یاورش بگذار و قاتل او را بکش ،  و کسی را که سر او را بُرید ، ذبح کن و خواستش را برآورده مکن 

 و در حدیثی دیگر از ایشان ، آمده :

 یقتَلُ ابنِی الحُسَینُ بِظَهرِ الکوفَةِ ، الوَیلُ لِقاتِلِهِ ، وَ خاذِلِهِ ، وَ تارِک نُصرَتِهِ ! پسرم حسین ، در پشتِ کوفه ، کشته می شود . وای بر قاتل او وا گذارنده او و  ترک کننده یاری اش !

 

ادامه »


free b2evolution skin