29
خرداد

فقط علی (ع) همسان فاطمه (س) بود

امام صادق (علیه السلام) : لولا ان الله تبارک و تعالی خلق امیرالمؤمنین (علیه السلام) لفاطمة ما کان لها کفو علی ظهر الارض من آدم و من دونه؛ اگر خدای تبارک و تعالی امیرالمؤمنین (علیه السلام) را برای فاطمه خلق نکرده بود، برای او بر روی زمین، از آدم گرفته تا دیگران، همتایی وجود نداشت.

💕

 

 

💕

 

فاطمه (سلام الله علیها) که سلاله توحیدمدارانی چون ابراهیم خلیل (علیه السلام) است، و اوکه دامنش جایگاه پرورش اولیای دین و ضامن بقای رسالت پدربزرگوارش است، همسر و همتایی جز شیر بیشه توحید، امیرالمؤمنین (علیه السلام) نخواهد داشت و این چنین است که ازدواجش نیز به امر حق تعالی است؛ چنان که در روایت بعدی آمده است.

💕

 

ماموریت الهی: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) :ما زوجت فاطمة الا [بعد] ما امرنی الله عز و جل بتزویجها؛ فاطمه را شوهر ندادم مگر پس از آنکه خدای عز و جل مرا مامورشوهر دادن او کرد.و این چنین بود که خداوند، نخست او را در عالم اعلا به همسری علی (علیه السلام) در آورد و آنگاه در زمین تحقق یافت.

💕

 

پیوند در عرش:پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) : اتانی ملک فقال یا محمد! ان الله یقرا علیک السلام و یقول لک: انی قد زوجت فاطمة ابنتک من علی بن ابی طالب فی الملاالاعلی، فزوجها منه فی الارض» ؛ فرشته ای نزد من آمد و گفت: خداوند بر تو سلام می فرستد ومی گوید: من دخترت فاطمه را در عالم بالا، به همسری علی ابن ابی طالب در آوردم؛ تو نیز در زمین او را به همسری او در آور. روزی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بعد از ازدواج علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) به خانه آنان رفت و از علی (علیه السلام) پرسید:کیف وجدت اهلک؟قال: نعم العون علی طاعة الله؛ .همسرت را چگونه یافتی؟عرض کرد: بهترین یاور برای اطاعت خداوند.سپس همین پرسش را از فاطمه (سلام الله علیها) کرد. فاطمه (سلام الله علیها) عرض کرد:خیر بعل؛ آن را بهترین شوهر یافتم.

 

💕

چه زیباست که امیرالمؤمنین (علیه السلام) در پاسخ به پرسش پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) همه خوبیها و مکارم همسرش را در این جمله کوتاه، ولی بسیار گویا بیان می کندو او را بهترین یار و یاور در ادای وظیفه و اطاعت خدای تبارک و تعالی معرفی می کند. زیرا ملاکی که به زندگی آن دو بزرگوار معنا می بخشد وآنان ازدواج خود را در سایه آن، موفق می دانند، همکاری و همراهی درطاعت الهی است و بس.

 

💕

 منبع: فاطمه (سلام الله علیها) گلواژه آفرینش، شخصیت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)/مرتضوی، سید ضیاء


free b2evolution skin