5
شهریور

معرفی کتاب « آینه در کربلاست»

پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا

 

 

 

 

 

مولف / مترجم: دکتر محمد رضا سنگری

ناشر: قدیانی

سال چاپ: 1399


تعداد صفحات: 759


نوع جلد: سخت


سایز و مدل: وزیری سلفون


شابک : 9789645367266

توضیحات
مشخصات کتاب آینه در کربلاست, پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا
نام :
کتاب آینه در کربلاست, پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا
پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا
مولف ، نویسنده :
دکتر محمد رضا سنگری
انتشارات، نشر :
قدیانی
تعداد صفحات / سایز و مدل :
759 / وزیری سلفون
شابک :
9789645367266
موضوع :
پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا

کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» می کوشد پنجره هایی برای تماشای دیگر و فهمی تازه تر از این واقعه اندیشه ساز و اندیشه پرور بگشاید. 


کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» ترکیبی از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، سیر تاریخی حوادث و رویدادهای واقعه کربلا است. این اثر، هم چگونگی این واقعه را بیان می کند و هم دلیل آن را. 

این کتاب در 41 بخش تنظیم شده است. در پایان هر بخش، نکته ها و آموزه هایی ارائه شده اند که فرصتی برای عبرت آموزی و تنبیه و تذکر است؛ نویسنده این روش نگارش را مبتنی بر روش قرآن عنوان کرده است چرا که قرآن در طرح قصص و سرگذشت اقوام و تمدن ها و رویدادها همواره به عبرت و تذکر و موعظه توجه دارد. 

«زمینه های نهضت»، «در آستانه حرکت به سرزمین عراق»، «کاروان در کربلا»، «آغاز نبرد عاشورا»، «نماز ظهر عاشورا»، «به میدان رفتن امام»، «رویدادهای پس از شهادت»، «غارت و آتش زدن خیمه ها»، «دفن شهیدان کربلا»، «خرابه شام» و «بازگشت کاروان» عناوین برخی از بخش های 41 گانه این اثر را تشکیل می دهند. 

هرچه نگارش اثر پیش تر می رود مباحث، گسترش بیشتری می یابند و سیر از اجمال به بسط و تفصیل فزونی می گیرد. در حقیقت تکیه گاه نویسنده تحلیل و تبیین وقایع اصلی است نه رویدادهای جانبی و فرعی.


free b2evolution skin