8
بهمن

عبور از صراط

عبور از صراط از مهم ترین مراحل سعادت بشر است. اساس عبور از صراط در آخرت، عبور از صراط در دنیاست. یعنی اگر کسی بتواند به راحتی از صراط دنیا عبور کند، از صراط آخرت نیز عبور کرده است. در حقیقت صراط آخرت تجسم صراط دنیاست. این است که در هر نمازی دو مرتبه از خداوند می خواهیم که ما را به صراط مستقیم خودش که همان راه اهل بیت علیهم السلام است، هادی و رهنمون باشد.

ارتباط و پیوند با اهل بیت علیهم السلام یکی از عوامل مهم عبور از صراط، بلکه خود عبور از صراط است. چیزی که قرار گرفتن در صراط اهل بیت علیهم السلام را برای ما آسان و روان می کند، ذکر و یاد آنان است. از این رو، در روایات توصیة فراوان به ذکر صلوات بر محمد و آل محمد شده است و آن را یکی از عوامل عبور از صراط دانسته اند.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟

از نبی مکرم اسلام چنین روایت شده است:

الصَّلاةُ عَلَیَّ نُورُ الصِّراطِ وَ مَنْ کانَ لَهُ عَلَی الصِّراطِ مِنَ النّورِ لَمْ یَکُنْ مِنْ اَهْلِ النّارِ؛ صلوات بر من نور صراط است و کسی که برای او بر صراط نور باشد، از اهل آتش نیست.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟

صلوات نوری است که راه سعادت را برای انسان روشن می کند. کسی که نور دارد، به بی راهه نمی رود و در دره های ضلالت فرو نمی افتد و به لغزشگاه ها گرفتار نمی آید و راه سعادت و بهشت را که روشن ترین راه است، در پیش می‌گیرد و سرانجامی جز بهشت نخواهد داشت.

منبع نشاط و شادی / حبیب الله فرحزاد.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...