23
بهمن

زوجیت گیاهان

سپاس خدای دانا و حکیمی را که در پهنه گیتی، درختان و گیاهان را به صورت زوج (نر و ماده) آفرید تا تداوم فواید آن ها در پرتو تداوم بقای شان پایدار و ثمربخش باشد. «کَم أنبَتنا فیها مِن کُلِّ زَوجٍ کَریم» و افزون بر فواید مادی و معنوی گیاهان، خداوند در جلوه گاه طبیعی جهان نباتات، زینت و زیورهای بهجت انگیزی را در چهره باغستان ها و گلستان هایی که از نعمت زوجیت بهره مندند قرار داده است. «وَ أنبَتنا فِیها مِن کُلِّ زَوجٍ بَهیجٍ»

💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌‌

قابل توجه و دقت فوق العاده است که قرآن آن معجزه خالده نبی خاتم صلی الله علیه و آله و سلم هزاران بل میلیون ها معجزه حیرت انگیزی را به ارمغان آورده است که یکی از معجزات علمی آن بیان زوجیت در عالم گیاهان است در حالی که بشر در آن زمان نه تنها قادر به کشف آن نبود که حتی توان تصور آن را هم نداشت. تا پس از قرنها در اواسط قرن «18 میلادی» «لینه» دانشمند گیاه شناس معروف (سوئدی) این واقعیت را کشف و اعلام داشت که زوجیت یک قانون عمومی در گیاهان می باشد.

💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌💖‌‌‌

آنگاه دانشمندان معنی بیان رسای قرآن «… وَ مِن کُلِّ الثَّمَراتِ جَعَلَ فیها زَوجَینِ إثنَینِ» را تا حدودی درک کردند و باورمندان به قرآن عظیم الشأن به آقای «لینه سوئدی» بایست می گفتند: آنچه را که شما کشف کرده اید قرآن عظیم الشأن پیش از صدها سال آن را در موارد گوناگون بیان داشته است، و اینک که اوج پیشرفت علم، صنعت، تکنیک، شرایط زمانی و شکوفایی دانش است، تازه مغز بشر کم و بیش توان درک و فهم برخی از راز و رمزهای قرآن را پیدا کرده است.«اَلقُرآنُ یُفَسِّرُهُ الزَّمانُ»

منبع ارمغان ازدواج (ارمغان 1) / محمدطاهر مدرسی.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...