24
خرداد

جوانی امام زمان، «آزمون دشوار» طلیعه ظهور

▪️از بزرگترین فتنه‌ها در هنگام ظهور این است که امام زمان با چهره جوان، ظهور می‌کند در حالی که مردم می‌پندارند که او باید پیرمردی کهنسال باشد.

 


▪️إنَّ مِنْ أَعْظَمِ الْبَلِیَّةِ أَنْ یَخْرُجَ إِلَیْهِمْ صَاحِبُهُمْ شَابّاً وَ هُمْ یَحْسَبُونَهُ شَیْخاً کَبِیراً
 
▪️امام زمان، ظهور می‌کند درحالیکه برخی از مردم او را حتما انکار می‌کنند؛ زیرا او به صورت جوانی برومند به سوی ایشان باز می‌گردد.

💖💖💖
 
 

میثاق در عالم ذر
 
▪️کسی بر عقیده خود نسبت به او پایدار نمی‌ماند مگر افرادی که در «عالم ذر» بر  این امر، میثاق بستند و پذیرفتند.
 
▪️لوْ قَدْ قَامَ الْقَائِمُ لَأَنْکَرَهُ النَّاسُ لِأَنَّهُ یَرْجِعُ إِلَیْهِمْ شَابّاً مُوفِقاً لَا یَثْبُتُ عَلَیْهِ إِلَّا مَنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَهُ فِی الذَّرِّ الْأَوَّل

 

💖💖💖


 
 توجه به سنت الهی و نمونه‌های تاریخی
 
▪️باید دقت داشت که در بین پیامبران، حضرت عیسی و حضرت یحیی در کودکی به نبوت رسیدند. حضرت سلیمان نیز در سنین کودکی به وصایت رسید. در بین امامان، امیرالمومنین علی در واقعه عشیرة الاقربین و در جوانی به وزارت پیامبر معرفی شد. امام موسی کاظم در زمان شهادت امام صادق، بیست سال سن داشت. امام جواد در سن بسیار کمتری در نه سالگی به مقام امامت رسید. البته جوانی و کودکی آن امامان موجب شد که برخی از شیعیان مقاومت کنند و این امر برای آنها سنگین آید؛ اما در ادامه امامت آنها با کرامات و شواهد، بر مردم ثابت گردید. 
 

💖💖💖

 


 شباهت حضرت یونس و امام زمان علیهماالسلام
 
▪️در مورد حضرت یونس وی پس از مدتها دوری و غیبت از قوم خود بار دیگر به میان آن ها بازگشت. مردم فکر می کردند پیر شده است، اما دیدند که او هنوز جوان است. امام باقر علیه السلام می‌فرماید: آن شباهتی که مهدی آخرالزمان علیه السلام با حضرت یونس علیه السلام دارد این است که پس از بازگشت از غیبت، با سیمای جوان خواهد بود.
 
▪️إنَّ فِی الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ  شَبَهاً مِنَ الرُّسُلِ…فَأَمَّا شَبَهُهُ مِنْ یُونُسَ بْنِ مَتَّی فَرُجُوعُهُ مِنْ غَیْبَتِهِ وَ هُوَ شَابٌّ بَعْدَ کِبَرِ السِّن
 
▪️اینکه جوان بودن بعد از عمر طولانی، آیا واقعا ممکن است؟ بله. بهترین دلیل، آیات قرآن است
 
 
منبع: نعمانی، الغیبة، ص۱۸۸-۱۸۹.،صدوق، کمال الدین، ج۱، ص۳۲۷.

حجت الاسلام مصطفی امیری


free b2evolution skin