6
تیر

معرفی کتاب خطبه غدیر ، نگاه فوری

عنوان کتاب: خطبه غدیر، نگاه فوری

 

 

 

 

مولف: حجت الاسلام محمد باقر انصاری
انتشار: انتشارات عطر عترت-قم
نوبت چاپ: چاپ اول
تیراژ: ٣۰۰۰ نسخه
به اهتمام موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله

فرمان ( فَلیُبَلِّغِ الحاضِرُ الغائِبَ ) ناظر به رساندن خطبه غدیر بوده، که محور ماجرای سه روزه در وادی خم است. فرصت کوتاه نسل امروز و ضرورت آگاه سازی سریع مخاطبان، ما را بر آن داشت که راهی میان بُر برای ابلاغ پیام خطابه غدیر جستجو کنیم.
بنابر پیمانی که در متن خطبه با پیامبرمان بسته ایم که(این مطالب را از قول تو به نزدیک و دور از فرزندانمان و فامیلمان می رسانیم )، این مجموعه برای سخنرانان و معلمان – در هررتبه ای که باشند – راه گشای انجام وظیفه در وفا به این عهد خواهد بود، و به غدیر آموزان نگاه جامعی درباره ی خطبه غدیریه ی نبی اکرم صلی الله علیه و آله تقدیم می نماید.
 انگیزه ی ما آن است که در کنار مطالعه و حفظ خطبه ی غدیر، بدانیم این سخنرانی استثنایی در چه شرایطی و با چه ساختاری ایراد شده ، و چه نتایج اعتقادی باید از آن گرفت.
درکتاب ( خطابه ی غدیر در آینه ی اسناد ) مطالب مربوط به سند خطبه ی غدیر مفصلا بیان شده است.  شناسایی رجال در اسناد خطبه و مستند سازی فقرات آن از روایات دیگر نیز در آن کتاب انجام گرفته؛ و ما اکنون با چنین سابقه و پشتوانه ی محکمی که برای خطابه غدیر پی ریزی شده به تحلیل متن آن می پردازیم.کتاب حاضر برای مبلغین و مخاطبینی تدوین شده که مایلند فرصت هایی سریع اززندگی خود را به خطابه غدیر اختصاص دهند. ابعاد مختلف خطبه در این مجموعه در چهاربخش گردآوری شده، که باتقسیم مطالب آن در جلسات ٣۰دقیقه ای تدریس می شود.
 
 
خطبه غدیر ، نگاه فوری/ محمد باقر انصاری

 
 


free b2evolution skin