21
اردیبهشت

چگونه میتوان عشق به امام زمان (علیه السلام) را در دل مردم زنده کرد؟

جذب مردم، خصوصاً جوانان به امام زمان (علیه السلام) و زنده کردن عشق حضرت در دل آنها که در اقتدا و پیروی از او بسیار مؤثر است راههایی دارد.

 

 

1 - آنهایی را که میخواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولی خدا شود از عقاید باطل دور کنیم و نیز نفس آنها را از صفات رذیله بزداییم زیرا دل پاک قابلیت و ظرفیت عشق و محبّت به ولی الله الاعظم را دارا است.

لذا بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی گفته اند که سالک در مرحلۀ اول باید تخلیه نفس کند و سپس خود را به محاسن اخلاقی متخلّق سازد.

2 - سعی کنیم تا حد امکان و آن قدری که از عهده ما بر می آید مقامات و کمالات و فضایل آقا امام زمان را برای او بازگو کنیم و به او بگوییم که حضرت چه جایگاهی در عالم وجود دارد چگونه از حالات مردم به اذن خدا مطلع .است چگونه مظهر رحمانیت خداوند است چگونه به فکر شیعیان خود میباشد.

انسان ذاتاً و فطرتاً کمال دوست است و گرایش ذاتی به کمال و انسان کامل دارد از طرفی اگر در انسان این عشق نسبت به کسی پیدا شد مطیع او میگردد و از آن جهت که امام زمان (علیه السلام) مردم را به خدا دعوت میکند لذا با ایجاد عشق و محبت آن حضرت در قلوب مردم در حقیقت مردم به سوی خدا رهنمون میشوند

میتوان گفت که دعوت مردم به امام زمان (علیه السلام) و ایجاد عشق آن حضرت در قلوب آنها در حقیقت دعوت به سوی خدا و ایجاد عشق به خدا در قلوب مردم است.

 منبع: پرسش وپاسخ پیرامون امام زمان علیه السلام / علی اصغر رضوانی


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...