23
فروردین

نقش دعا در تغییر سرنوشت

مهم ترین نقش دعا در زندگی این است که می تواند سرنوشت انسان را عوض کند [؛ حتی اگر قطعی و حتمی شده باشد].

 

 

در روایات بسیاری نقل شده است که گاهی خداوند [براساس گفتار و کردارمان] برای ما چیزی تقدیر کرده است، اما شخص دعا می کند و این دعا می تواند قضاوقدر خداوند را تغییر دهد.

 

به عنوان مثال چون من صلۀ رحم را ترک کرده ام، خداوند مقدر می کند که عمر من کوتاه شده و سال آینده [سالِ] پایان زندگی ام باشد. من بدونِ اطلاع از این موضوع، تصمیم می گیرم در زندگی برخی اشتباهات گذشته ام را جبران کنم. اگر کسی را ناراحت کرده ام، از او عذرخواهی می کنم. سعی می کنم با کسانی که قطع رابطه کرده ام، دوباره ارتباط و پیوند برقرار کنم یا اگر بدهکارم و توان پرداخت بدهی ام را ندارم، به طلبکارم ضمانت می دهم که ان شاءالله بدهی اش را پرداخت می کنم تا او نیز نگران نباشد و بعد دعا می کنم که خدا مرا ببخشد و بر انجام این امور موفق کند.

مطمئن باشید که این تغییر روش در زندگی همراه با دعا و درخواست از خدا، اثر وضعی خواهد داشت و می تواند تقدیرات الهی را تغییر دهد یا به تأخیر اندازد. خداوند در قرآن به رسول گرامی خود(صلی الله علیه و آله و سلم) چنین می فرماید: «قُلْ ما یَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّیلَوْ لا دُعاؤُکُمْ» ([به امت خود] بگو: «پروردگارم به شما اعتنایی نمی کرد، اگر دعا و عبادتان نبود!)

منبع:بهار طاعت / جعفر حسن زاده


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...