17
دی

ناپسند بودن پوشش شفّاف و نازک

در حدیثی نقل شده است: من رّق ثوبه رّق دینه فلیکن صفیقا؛ هر فردی که لباس نازک داشته باشد، دین داری او نیز ضعیف می گردد، پس لباس باید نازک و شفّاف نباشد.

توضیح این که بی تردید یکی از نشانه های دین داری، رعایت حلال و حرام در مورد غریزه جنسی است و نازک بودن لباس و پوشش، به ویژه در بانوان، باعث می شود که انسان در معرض آسیب، انحراف و مفاسد جنسی قرار گیرد. مبتلا شدن به انحراف و مفاسد جنسی، به دین داری انسان صدمه می زند و به همین دلیل در آموزه های دینی، به شدّت از ارتکاب مفاسد جنسی نهی و برای برخی از آن ها مانند زنا، تنبیه های سنگینی وضع شده است ناگفته پیداست که غرض اصلی از لباس، پوشش بدن است و در متون دینی پوشش بدن بانوان به دلیل ویژگی های فیزیکی و ظاهری آن ها، بیش تر از پوشش بدن مردان مورد تأکید قرار گرفته است. تردیدی نیست یکی از عواملی که به پوشش بیش تر بدن بانوان آسیب وارد کند، استفاده از لباس های شفاف و نازک است؛ زیرا این گونه لباس ها، سطح بدن را آشکار و نمایان می گرداند و تأثیر این گونه پوشش ها، به ویژه از سوی بانوان، در تحریک جنسی بسیار چشم گیر است. با توجه به همین نکته در برخی احادیث از این گونه لباس ها نهی شده است.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

إن اسماء بنتَ أبی بکر دَخلتْ علی رسولِ الله صلی الله علیه و آله و علیها ثیابٌ رقاقٌ فأعرض عنها رسولُ اللّه صلی الله علیه و آله و قال یا اسماء إن المرأةَ إذا بلغتْ الْمحیضَ لم یصلُح لها أن یُری منها إلاّ هذا و هذا و اشار الی وجهه و کفیهّ؛

اسما دختر ابی بکر بر رسول خدا صلی الله علیه و آله وارد شد، در حالی که لباس نازکی بر تن داشت. پس رسول خدا صلی الله علیه و آله از او روی گردانید و فرمود: ای اسما! زن وقتی به سن بلوغ رسید، شایسته نیست بدن او دیده شود، مگر این و این. سپس پیامبر صلی الله علیه و آله به صورت و دو کف دست خود اشاره کرد.

 در برخی روایات، تعبیر «نساء کاسیات عاریات» آمده است که در مورد معنای آن احتمالات مختلفی داده شده است.

1. زنانی که لباس نازک و شفاف می پوشند؛

2. زنانی که لباس های کوتاه می پوشند؛

3. زنانی که لباس های تنگ می پوشند.

گرچه برای همه این احتمالات، شواهدی در متون اسلامی می توان یافت که در آن ها زنان استفاده کننده از این گونه لباس ها سرزنش شده اند، ولی به نظر می رسد در بین معانی مذکور، معنای نخست تناسب بیش تری با تعبیر «کاسیات عاریات» دارد؛ زیرا فردی که لباس نازک و شفاف پوشیده است، گرچه در ظاهر لباس پوشیده، ولی در واقع برهنه است؛ زیرا سطح بدن وی از زیر لباس نازک و شفاف آشکار است و تحریک آمیزی این گونه لباس نسبت به غریزه جنسی و افزایش احتمال آسیب زایی آن و ابتلا به مفاسد و انحراف جنسی نیز امری روشن است.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

البته آشکار است که تأکید بر عدم استفاده بانوان از لباس های شفاف و نازک، به معنای این نیست که مردان می توانند هر گونه لباس نازک و شفاف را بپوشند، بلکه به معنای این است که احتمال آسیب زایی این گونه لباس ها در مورد بانوان بیش تر است.

منبع:تاثیر پوشش اسلامی در مهار غریزه جنسی/حسین مهدی زاده 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...