1
فروردین

خطرهای شکم پرستی و شهوت جنسی

1- رسول خدا صلى الله عليه و اله مى فرمايند: «ثلاث اخافهن بعدى على امتى الضلاله بعد المعرفه و مضلات الفتن و شهوه البطن و الفرج، سه چيز است كه از آنها بر امتم بعد از خودم مى ترسم، گمراهى بعد از آگاهى و آزمايشهاى گمراه كننده و شهوت شكم و شهوت جنسى». 

منظور از گمراهى بعد از آگاهى، اين است كه انسان بر اثر وسوسه هاى منحرفان و ايجاد شبهات گوناگون، راه راستى را كه شناخته، رها كند و در راه انحراف در آيد كه اين موضوع در هر زمان _ مخصوصا در زمان ما- وجود داشته و دارد.

منظور از «مضلات فتن» امتحاناتى است كه خداوند براى بندگانش پيش مى آورد كه گاهى انسان ها به خاطر پيروى هواى نفس از عهده آن بر نمى آيند، و منظور از «شهوت بطن و فرج» شكم پرستى و افراط در شهوت جنسى است.مفهوم حديث نشان مى دهد، خطرى كه از ناحيه اين سه امر، مردم را تهديد مى كند، بسيار جدى است.

2- پيامبر اكرم صلى الله عليه و اله در جاى ديگر مى فرمايند: «اكثر ما تلج به امتى النار الا جوفان البطن و الفرج، بيشترين چيزى كه سبب دوزخى شدن امت من مى شود، دو چيز ميان تهى است، شكم و فرج». 

3- امام باقر عليه السلام نيز در اين رابطه مى فرمايند: «اذا شبع البطن طغى، هنگامى كه شكم سير شود، طغيان مى كند.» 

4- آن حضرت در جاى ديگر مى فرمايند: «ما من شى ء ابغض الى الله عز و جل من بطن مملوء، هيچ چيزى نزد خداوند، منفورتر از شكم پر(و بيش از اندازه خوردن) نيست». 

5- امير مؤمنان على عليه السلام مى فرمايند: «لا يفسد التقوى الا بغلبه الشهوه،تقوا و پرهيزكارى را چيزى جز غلبه شهوت از بين نمى برد». 

6- حديث ديگرى از همان حضرت عليه السلام نقل شده است: «لا تجتمع الحكمه و الشهوه، دانش و حكمت با شهوت پرستى جمع شود». 

7- همان حضرت عليه السلام در جاى ديگر فرموده اند: «ما رفع امرءا كهمته و لا وضعه كشهوته، هيچ چيز مانند همت، انسان را بالا نمى برد.هيچ چيز مانند شهوت، انسان را بر زمين نمى زند» . 

منبع مشكلات جنسي جوانان و بحثي درباره انحرافات جنسي/ ناصر مكارم شيرازي.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...