15
خرداد

گفتاری از دختر عالی مقام حضرت امير المؤمنين (علیه السلام)

حضرت زینب (سلام الله علیها) در شام خطاب به یزید (لعنة الله علیه) فرمود:

امن العدل يابن الطلقاء تخدیرک حرائرک و امّائک و سوقک بنات رسول الله سبايا قد هتكت ستورهن و ابدیت وجوههن، تحدو بهن الاعداء من بلد الى بلد و يستشرفهن اهل المناهل و المناقل و يتصفح وجوههن القريب والبعيد والدنى والشريف؟ 

ای پسر آن کسی که جد من اسیرش کرد و سپس آزادش فرمود: آیا این عدالت است که زنان و کنیزان خود را در پناه پرده و مکان مناسب قرار دهی؛ ولی دختران رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) را در حال اسری به این سوی و آن سوی بکشانی و پرده و پوشش آنها را از بین ببری و چهره هایشان را نمایان کنی و دشمنان آنها را شهر به شهر ببرند و بومی و غریب به آنها چشم بدوزند و دور و نزدیک پست و شریف صورتهای آنها را ببینند؟!

شگفتا حضرت زینب (سلام الله علیها) در میان آن همه مصایب کمر شکن که دید، به نداشتن حجاب اشاره میکند و آنچه او را زجر میدهد و دلش را میگدازد ناپوشیدگی چهره ی آنان و نگاه نامحرمان به ایشان است.

ام كلثوم نیز خطاب به شمر :گفت: «اذا دخلت بنا البلد فاحملنا في درب قليل النظارة وتقدم اليهم ان يخرجوا هذه الرؤوس من بين المحامل و ينحونا عنها فقد خزينا من كثره النظر الينا و نحن في هذه الحال

هنگامی که ما را به شهر شام بردی از دری وارد کن که کمتر تماشاگر آنجا باشند تا به ما کمتر بنگرند و بگو تا این سرهای شهداء» را از بین کجاوه ها بیرون ببرند تا مردم متوجه سر ما نشوند و به ما نظر نیفکنند. زیرا ما در اثر نگاه نامحرم بسیار رنج و عذاب کشیدیم.

منبع:فلسفه حجاب/ محمدرضا هاشم زاده


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...