27
شهریور

شمعون بن صفا در انتظار امام زمان علیه السلام

می گویند: وقتی امیرالمومنین علیه السلام به جانب صفین روان شد و از فرات گذشت، در هنگام نماز عشاء به کنار کوهی رسید.
آن حضرت وضو ساخت و نماز خواند ، وقتی از نماز فارغ شد با اعجاز آن حضرت ، کوه شکافته شد و پیرمرد محاسن سفیدی که نورانی بود ظاهر گشت و گفت:«سلام و رحمت و برکات خدا بر تو باد ای امیرالمومنین! خوش آمدی ای جانشین خاتم الانبیاء» و بسیاری از مناقب حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام را برشمرد.
آن حضرت فرمود:«علیک السّلام ای برادرم شمعون بن صفا ، جانشین عیسی علیه السلام ، حال تو چگونه است؟»
او گفت:«خوشحال و خرسندم که به دیدار مبارک تو نائل شده ام ، من در این مکان انتظار عیسی روح الله را می کشم تا به خاطر فرزند تو حجّت خدا مهدی بن الحسن علیه السلام از آسمان فرود بیاید که او در آخرالزمان ظاهر خواهد شد و از دولت او، دنیا پر از عدل و داد خواهد گردید.»
« ای جانشین پیغمبر خدا! هیچ کس را ندیدم در دنیا که بلای او سخت تر از تو باشد و ثواب او در روز قیامت بیشتر و رتبه و منزلت او بلندتر از تو باشد. ای برادر! صبر کن بدان ستمها که … و تابعان ایشان با تو کردند و بر تو تقدم جستند و همه ی آن منافقان به همراه معاویه که اکنون در حال جنگ است مستوجب عقوبت و عذاب ابدی خواهند شد و درآخرالزمان مهدی علیه السلام وقتی که ظاهر می شود انتقام خواهد کشید که خداوند از روی معجزه تمام پیامبران را زنده می کند تا کارهای شوم آن طغیانگران بر تمام مردم جهان ظاهر شود و من که شمعون هستم با عیسی روح الله در حضور حضرت رسول الله (ص) اقامه ی شهادت خواهیم کرد و بر افعال ناشایسته ی ایشان گواهی خواهیم داد و تمام ائمه ی هدی نیز بر آن ستمی که بر تو کرده اند اقامه ی شهادت خواهند کرد و آن دو مستوجب لعنت بی پایان گشته اند و من انتظار می کشم که صاحب الامر علیه السلام ظهور کند.ای امیرالمومنین! بر این محنت ها و سختیها صبر کن تا به حبیب خود محمد مصطفی (ص) برسی و اگر آن منافقان می دانستند که خداوند جهان از برای آنها چه عذابی ذخیره کرده است گوشت بدن خود را با قیچی می بریدند.»
وقتی شمعون سخن را به اینجا رسانید گفت:«السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.»
پس آن کوه شکافته شده ، بهم آمد و شمعون از نظر غایب شد.
منبع:عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام زمان علیه السلام ، واحد تحقیقاتی گل نرگس


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...