10
اردیبهشت

چرا امام زمان (علیه السلام) از همان کودکی در اختفا به سر بردند؟

برخی سؤال میکنند که چرا امام زمان (علیه السلام) را از همان ابتدای کودکی در اختفا به سر بردند در حالی که وظیفۀ امام حضور در میان مردم و ارشاد آنان است؟ و به تعبیر دیگر چرا امام عسکری (علیه السلام) فرزند خود را از هنگام ولادت از مردم مخفی داشت؟

 

 

 

:پاسخ شکی نیست که فشار سیاسی بر امام عسکری (علیه السلام) و کنترل آن حضرت برای دسترسی به فرزندش حضرت مهدی (علیه السلام) به حدی شدید بود که به شیعیان و اصحاب خود سفارش نموده بود حتی کسی در ملأ عام بر او سلام نکند یا با دست به او اشاره ننماید؛ زیرا در این صورت در امان نخواهد بود 

کار به جایی رسیده بود که امام عسکری (علیه السلام) برای ملاقات با اصحاب خود کسی را به سراغ آنها میفرستاد و می فرمود: «بعد از وقت عشا در فلان موضع و فلان ،خانه در فلان شب جمع شوید که مرا در آنجا خواهید دید. 

با وجود همین فشارهای سیاسی بود که حضرت نظام وکالت را دنبال نمود تا هم بتواند به نیازهای مردم رسیدگی کند و هم از گرفتاریهایی که از ناحیۀ ملاقاتها برای مردم حاصل میشد بکاهد در این موقعیت حسّاس امام زمان (علیه السلام) متولد شد. کسی که حجت خدا در روی زمین بعد از امام عسکری (علیه السلام) خواهد بود. او دوازدهمین امامی خواهد بود که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) وعده تولدش را داده که با ظهورش در آخر الزمان زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. کسی که در حالی قیام میکند که بیعت کسی را بر گردن ندارد آیا چنین امامی نباید از ابتدای ولادت و حتی از هنگام به امامت رسیدن از دید عموم مردم و خصوصاً حاكمان جور که در صدد قتل او بودند مخفی باشد هر چند که در میان مردم است و با آنان زندگی میکند؟

منبع: پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان علیه السلام/ علی اصغر رضوانی


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...