29
مرداد

معرفی کتاب فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام

اجر و فضیلت زیارت امام حسین (ع) با توجه به احادیث و روایات پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی (ع)، از اندازه و شمارش فراتر است و پاداش آن در روایات و احادیث چنین بیان شده است: برابر با انجام فریضه حج و عمره و پیکار و جهاد در راه خدا و حتی افضل از آن است.

 

 

 

 

افزایش طول عمر، سلامتی جسم و مال و روزی است. از بین رفتن غم و اندوه و راحتی جان کندن و بر طرف شدن هول و وحشت قبر است.
قرار گرفتن در میان فرشتگان از هنگام عزیمت به سوی مرقد شریف امام (ع) تا هنگام بازگشت به منزل و کاشانه. برخورداری از دعای خیر ائمه طاهرین (ع) است.

در گزیده ای از کتاب فضیلت زیارت امام حسین می خوانیم :
آن که از خداوند نیکی بخواهد . امام صادق ( ع ) فرمود : کسی که خدا خیر خواه او باشد ، محبت امام حسین ( ع ) و شوق زیارتش را در دل او می اندازد . و کسی که خدا بدخواه او باشد ، کینه و بغض زیارت امام حسین ( ع ) را در دل او می نهد .

با امام حسین ( ع ) محشور می شود :
علی بن معمر به نقل از برخی از یاران ما گفت : به امام صادق عرض کردم : شنیدم که فلان کس به شما عرض نموده ؛ من ۱۹ بار به حج رفته ام و ۱۹ بار نیز به عمره .

به او فرمودید : به یک حج و به یک عمره دیگر برو . در این صورت خداوند پاداش زیارت قبر امام حسین ( ع ) را برای تو می نویسد . فرمود : کدام یک برای تو دوست داشتنی تر است ؟

۲۰ حج و ۲۰ عمره را انجام دهی و یا آن که با امام حسین ( ع ) محشور شوی ؟ گفت : نه ، بلکه دوست دارم با امام حسین ( ع ) محشور شوم . فرمود : پس اباعبدالله ( ع ) را زیارت کن .


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...