6
مهر

مراقبت در ماه ربیع‌ الاول( بهار ماه‌ ها )

 ربیع الاول است چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‌ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‌ تابد . ولادت رسول اکرم‌ صلی الله علیه واله وسلم که مثل ان در گیتی اتفاق نیفتاده ، در این ماه بوده است .آری اشرف و سید موجودات و نزدیک‌ ترین خلق به خدا در چنین روزهایی به دنیا آمد .

 

 

 

مسلمان مراقب باید در شکر این نعمت‌ عظیم کوشش‌ فراوان کند و رحمت‌ وسیع خداوندی را برای‌ خود فراهم سازد . تمامی ماه‌ ربیع را غنیمت‌ شمرده ، با توسلات و مناجات خود را از الطاف حق بهره‌ مند سازد .

با اخلاص و ادای شکر این نعمت‌ بسیار بزرگ به معرفت‌ خود افزوده ، از صفات پسندیده بهره‌ برداری کند . درون خود را مرکز تجلی انوار الهی نماید و از غفلت و سهو دوری گزیند تا در فردوس اعلا با نبیین ، شهدا و صدیقین همنشین شود .

 

 

 

کسب معرفت و ذکر و شکر ، عبادات روحی ، و تلاش جسمی در طاعات از عبادات بدنی است که مسلمان مراقب باید نسبت‌ به آنها اهتمام داشته باشد . 

روز هشتم این ماه وفات امام حسن عسکری‌ علیه السلام است . روزی که حزن حضرت ولی عصرعلیه السلام فرا می‌ رسد ؛ ادای احترام و عرض تسلیت‌ خدمت آن امام‌ علیه السلام لازم است .

شکر و سپاس الهی به مناسبت‌ خلافت و امامت‌ حضرت بقیه‌ الله الاعظم - ارواح العالمین له الفداء - برای شیعیان مراقب و متعهد عملی پسندیده است .

نهم ربیع روز شادی شیعیان است و ارادتمندان اهل‌ بیت‌ علیهم السلام در جشن و شادی بسر می‌ برند .

 

 

 

دهم ربیع روز ازدواج رسول الله‌ صلی الله علیه واله و سلم با خدیجه - سلام الله علیها - است که سرور و شادی مسلمین را به همراه دارد .

( هفدهم ربیع‌ ) نیز روز جشن و خوشی است . زیرا رسول اکرم‌ صلی الله علیه واله و سلم و امام صادق‌ علیه السلام به دنیا آمدند و جهان را از وجود خود بهره‌ مند ساختند .

 

 

منبع
میرزا جواد آقا ملکی مردی از ملکوت
، لقمانی، احمد


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...