4
خرداد

مجازات افراد مزاحم

 

افرادی که در کوچه و خیابان مزاحم زنان میشوند به شدت باید مجازات شوند.

 

 

قرآن کریم می فرماید

«لئن لم ينته المنافقون والذين في قلوبهم مرض والمرجفون في المدينه لنغريك بهم ثم لا يجاورنك فيها الا قليلا»

بعد از حکم حجاب می فرماید:


اگر منافقان و آنانی که در دلهایشان بیماری است و همچنین آنها که اخبار دروغ و شایعات بی اساس را در شهر مدینه پخش میکنند، دست از کار خود بر ندارند تو را ای رسولم بر ضد آنان میشورانیم، سپس جز کوتاهی نمیتوانند در کنار تو در این شهر بمانند 

از نحوه ی بیان این آیه برمی آید که سه گروه در مدینه منوره توطئه می کردند و هر کدام به نحوی اهداف شوم خود را برای ضربه زدن به اسلام پیاده میساختند.

این سه گروه عبارت بودند از:

.1 منافقين

.2 اراذل و اوباش

3. کسانی که به پخش شایعات در مدینه - مخصوصا هنگامی که پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) و ارتش اسلام به غزوات (جنگها) می رفتند – می پرداختند تا روحیه ی بازماندگان را تضعیف کنند.

خداوند سبحان دستور داد برای بقای حکومت اسلامی با شدت با آنان برخورد شود حداقل مجازات برای این افراد تبعید آنهاست تا جامعه اسلامی پاک .بماند هر چه مجازات بهتر عملی شود عفاف و پاکی بیشتری در جامعه حاکم میگردد و هرچه در مورد این گونه افراد سستی شود جرأت بیشتری برای ارتکاب گناه و ایجاد فساد پیدا میکنند و درنتیجه خطری برای حکومت اسلامی خواهند بود.

زیرا وقتی چنین افرادی در جامعه اسلامی زمینه را آماده ببینند به تباهی و فساد میپردازند و به تدریج انسانهای متقی و متعهد از میدان به در می روند معنویت و تقوا و اشخاص مؤمن و بزرگوار منزوی خواهند شد و زمانی که افراد صالح کنار زده شدند حکومت اسلامی پشتوانه ی اصلی خود را که حمایت مردم انقلابی و مؤمن است از دست می دهد.

منبع:فلسفه حجاب / محمدرضا هاشم زاده


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...