25
شهریور

عوامل خوشبختى

عوامل خوشبختى

 توحيد
ايمان به خداوند سبحان
1- الذين آمنوا و تطمئن قلوبكم بذكر الله اءلا بذكر الله تطمئن القلوب # الذين آمنوا و عملوا الصالحات طوبى لهم و حسن مآب
(كسانى كه ايمان آورده ايد و دلهايشان با ياد خدا آرام گيرد؛ بدانيد كه با ياد خداست كه دلها آرام مى گيرد # كسانى كه ايمان آورده اند و كارهاى شايسته كرده اند، خوشا به حالشان و نيك باد فرجامشان ).

pan style="color: #808000;">2- رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم : طوبى للمؤ من اذا احسن قبل منه ، و اذا اءساء غفر له .
خوشا به حال مؤ من ، هنگامى كه احسان كند از او بپذيرند و هنگامى كه بد كند او را ببخشند.
3- رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم - عن جبرئيل عن اسرافيل فى فضل دعاء الجوشن - ان الله قال : طوبى لمن آمن بالله و صدق بنبيه و صدق بهذا الدعاء و الثواب ، و الويل كل الويل لمن اءنكره و جحده و لم يؤ من به .
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم - به نقل از جبرئيل از اسرافيل در بيان فضيلت دعاى جوشن - فرمود: خداوند تبارك و تعالى فرموده است : خوشا به حال آن كه به خداوند ايمان آورده ، و به پيامبر او و اين دعا و پاداش آن باور داشته باشد و واى و هزاران واى بر كسى كه آن را انكار كرده و دروغ پندارد و به آن ايمان نداشته باشد.
4- الله تبارك و تعالى - فى الصحيفة الرابعة من صحف ادريس النبى عليه السلام -: طوبى لمن آمن به و صدق برسله و كتبه ، و وقف عند طاعته و انتهى عن معصيته .
خداوند تبارك و تعالى در چهارمين صحيفه ادريس پيامبر عليه السلام فرموده است : خوشا كسى كه به خداوند ايمان آورد و پيامبران و كتابهاى الهى را باور داشته باشد و در طاعت او پايدارى ورزد و به نافرمانى از او پايان دهد.
يقين
5- الامام على عليه السلام : طوبى لمن بوشر قلبه ببرد اليقين .
خوشا به حال آن كه قلبش با خنكاى يقين همراه باشد.
6- الامام على عليه السلام : طوبى لمن لم تغم عليه مشتبهات الامور .
خوشا به حال كسى كه امور مشتبه او را فرا نگيرد.
سيماى خوشبختى

نويسنده : حميد رسائى


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...