23
مهر

عاشورا؛ انتظار و حکومت جهانی

عاشورا؛ انتظار و حکومت جهانی

همان گونه که می دانیم نظام کفر جهانی با داعیه جهانی سازی می کوشد آموزه های لیبرالی را بر جهان حاکم سازد. جهانی شدن، زاده تکنولوژی در عصر حاضر است که آموزه ها و باورهای دینی و فرهنگ های ملی مردمان جهان را به هماوردی فرامی خواند.

نظام سلطه جهانی، برای استمرار نفوذ خود در کشورهای مسلمان و استثمار آنان، بیش از پیش توجه خویش را به شناسایی نقاط قوت جهان اسلام از جمله فرهنگ عاشورا و انتظار معطوف کرده است.

در فرهنگ شیعی، انتظار و عاشورا، پیوندی عمیق و ناگسستنی با یکدیگر دارند. فرهنگ انتظار، برآمده از فرهنگ حسینی است که یکی، رمز جوشش شیعه و دیگری، رمز استمرار و بقای اوست. در واقع، بذر قیام امام زمان(عج) را سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا، در کربلا کاشت.

شاخص های حکومت جهانی اسلام اعم از مبارزه با ستم، عدالت محوری و تبیین ارزش های اسلامی همان شاخص های حاکم بر قیام عاشورا است که به دست مهدی صاحب الزمان(عج) محقق خواهد شد.

انسان خسته و وامانده از تکنولوژی ماشینی غرب، زمینه های پذیرش الگوی حکومت جهانی دینی را پیدا می کند و اینجاست که حاکمیت جهانی اسلام از طریق پذیرش حکومت مهدوی مطرح می شود. در عصر ظهور، خرد جمعی بشری به کمال می رسد و روابط سالم، عادلانه و انسانی در پرتو چنین عقلانیتی شکل می گیرد.

استراتژی انقلاب اسلامی که بر اساس فرهنگ عاشورا و انتظار پایه گذاری شده، شکل دهی تمدن اسلامی و به دست گرفتن مدیریت جهانی سازی برای گسترش کامل تمدن اسلامی در جهان است و پیش زمینه رسیدن به این مقصود، بالندگی جامعه در عرصه تولید علم بر اساس مبانی اسلام است.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...