20
اردیبهشت

زدودن ارزش ها

در جامعه ای که حجاب و متانت و عفت و حیا به عنوان یک ارزش تلقی شده است و زن با رفتار خود پایه های ارزش را از رفتار و کردار خود به بینش و باور خود سرایت داده و ارزش گذاری میکند نه تنها همچنان خود را، بلکه دیگران را نیز به ارزشهای یک جامعه توجه میدهد و آنها را به سلامت و ارزشهای واقعی سوق میدهد اما اگر زن در جامعه روشها و منشهای خود را تغییر و به خودنمایی و آرایشهای ظاهری بپردازد و حجاب را آن گونه که شایسته است رعایت نکند ارزشهایی چون حجاب و عفاف و حیا و وقار را خدشه دار کرده خود و اجتماع را به تباهی و فساد و ،بالاخره ضدارزشها و از بین بردن ارزش ها می کشاند.

 

 

 

وقتی جامعه ای ارزشها را به گونه ای دیگر ارائه داد تمامی افراد جامعه به فساد کشانده خواهند شد زمانی این سؤال مطرح بشود که در روایات ما آمده در آخرالزمان زنان پوشیده ولی برهنه اند. این ضدیت را چگونه می شود حل کرد که هم پوشیده باشند و هم برهنه؟

در روایتی از امیرالمؤمنین (علیه السلام) در وسایل الشیعه آمده است

در آخرالزمان که بدترین زمانهاست زنانی هستند که پوشیده، اما برهنه اند و از خانه با خود آرایی بیرون می آیند اینان از دین بیرون رفته اند و در فتنه ها وارد شده اند و به شهوات تمایل پیدا کرده اند و به کوی لذات شهوانی در شتابند و حرام ها را حلال می دانند و در دوزخ به عذاب ابدی گرفتارند.

بنابراین به سؤال پاسخ داده شده است که چگونه میشود پوشیده باشند و نیز برهنه، یا گفته شود پوشش دارند ولی بدحجاب یا بی حجابند. البته نوع کمیت پوشش لباس هم میتواند مزید بر جواب باشد.

منبع:فلسفه حجاب/ محمدرضا هاشم زاده


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...