29
بهمن

حیرت انگیز است

قرآن کریم به عنوان یک معجزه علمی (در زمانی که از لابراتوارها و آزمایشگاه ها خبری نبود و علم و صنعت و تکنولوژی امروزی را حتی کسی تصور نمی کرد) زوجیت را برای عالم نباتات و فراتر از آن برای همه کائنات اعلام داشت که با دست توانمند ذات احدیت آفریده شده است و سپس در روند زندگی و بقای آن با هدایات ذات حق رهبری شده است.

اندیشمندان زیست شناس زوجیت را در مذکر و مؤنثِ زنده جان ها، خاطر نشان کرده اند. کیهان شناسان عالم، زوجیت را در کرات دیگر (خورشید و ماه، ستارگان و کهکشان های حیرت آفرین و مخلوقات دیگر در آن کُرات) قلمداد کرده اند. فیلسوف های دنیا ماده و صورت، جوهر و عَرَض را به تحلیل گرفته اند. اندیشمندان هسته ای و اتم شناسان، زوجیت را در وجود مثبت و منفی موجود در هسته (اتم، الکترون و پروتون و …) تفسیر، تحلیل و تطبیق کرده اند و … .

امّا غافل از آن که هستی آفرین حکیم در پرتو دین کامل و حیات آفرین و کتاب جامع جهانی (قرآن عظیم الشأن) حقایقی را بیان داشته است که اندیشمندان و متفکّران جهان در برابر آن خود، دانش و بینش شان را فراموش کرده اند، که یکی از آن حقایق، زوجیت در کائنات است و بعید نیست که تمام آنچه را که اشاره شد در برداشته باشد و فراتر از آن را نیز، که حتی بشر توان تصوّر آن را نخواهد داشت، اما نباید فراموش کرد که حیرت انگیزترین زوجیت در هستی، زوجیت در انسان هاست و از ویژگی هایی بهره ور است که سایر کائنات لیاقت بهره مندی از آن ها را پیدا نکرده اند و گلواژه هایی را که خداوند در زوجیت انسانها شکوفا فرمود، آن گونه حیرت انگیز بوده که حتی فرشتگان را به تعجّب وا داشته است.

منبع: ارمغان ازدواج (ارمغان 1) / محمدطاهر مدرسی


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...