1
آذر

حضرت زینب(س) الگویی جهانی است

آیت الله مصباح یزدی: حق حضرت زینب(سلام الله علیها) در جامعه اسلامی ادا نشده است
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت زینب(سلام الله علیها) الگویی جهانی است تاکید کرد: حق این بانوی بزرگوار در جامعه اسلامی ادا نشده است.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(سلام الله علیها) با وی ضمن اشاره به نقش الگو در رفتار انسان و انتخاب راه اضافه کرد: این موضوع آنقدر مهم است که برخی از روانشاسان تکامل انسان را در سایه داشتن الگو می دانند.

وی بر لزوم تحقیق در این باره تأکید کرد و اظهار داشت: قرآن کریم الگوهای زیادی از جمله پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)، حضرت ابراهیم(علیه السلام) و سایر انبیاء را معرفی کرده و بر لزوم الگو گرفتن از آنان تأکید کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم ارائه الگوهای مطلوب به جوانان تصریح کرد: باید برای نسل جوان ارزش ها را در قالب الگوها معرفی کنیم.

* استفاده از هنر برای معرفی شخصیت های اسلامی

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: باید با استفاده از قالب های هنری مانند تعزیه، تئاتر، داستان نویسی و … این الگوها به جوانان معرفی شود.

وی با اشاره به اهتمام قرآن در معرفی الگو بیان داشت: قرآن کریم الگوی بد و خوب را معرفی کرده که نشان می دهد نقش الگو و تقلید دیگران از آن بسیار مهم است زیرا قطعا شکل گیری رفتار انسان احتیاج به الگو دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به وضع ظاهری برخی از جوانان اضافه کرد: بسیاری از این ظواهر برگرفته از الگوهایی است که در فیلم ها نمایش داده می شود و ما هم باید الگوهای مد نظر خود را به طریق هنری به مردم معرفی کنیم.

وی حرکت های منطقه را برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی و اندیشه امام دانست و با اشاره به شخصیت دو زن بزرگ در اسلام تاکید کرد: اگر دو شخصیت در اسلام برای الگو قراردادن داشته باشیم اول حضرت زهرا(سلام الله علیها) و دوم حضرت زینب(سلام الله علیها) هستند.

* حضرت زینب(سلام الله علیها) الگویی جهانی است

آیت الله مصباح تأکید کرد: در طول 1400 سال عمر اسلام و سه دهه انقلاب اسلامی حق این دو بانوی بزرگوار ادا نشده است و جامعه اسلامی به شخصیت این بزرگواران پی نبرده است.

وی با بیان اینکه هنوز نام حضرت زینب(سلام الله علیها) جایگاه خودش را در جامعه پیدا نکرده است بیان داشت: ما نه تنها باید از حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) الگو بگیریم بلکه این دو شخصیت را در جهان به عنوان الگو معرفی کنیم.

منبع : مهرنيوز


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...