22
اردیبهشت

تزلزل نهاد خانواده

پیوند زناشویی و تشکیل نهاد خانواده بسیار مقدس است برای ثبات و پایداری این نهاد مهمترین عامل عفت و حجاب خانوادگی است. اگر زنان عفت را رعایت نکنند و لذتهای جنسی و خودنماییها را به بیرون منزل بکشانند. چنین زنانی ناخواسته عامل پاشیدگی و تیرگی روابط کانون خانواده خواهند شد.

 

 

 

 

در محکمه های قضایی وقتی اختلاف زن و شوهر را ریشه یابی کنیم میشود گفت بسیاری از ناسازگاریها به خاطر رعایت نکردن حفظ حجاب است.

آنگاه که زن با آرایش و بدحجابی در جامعه ظاهر میشود چشمها او را نشانه میروند و او هم کم کم از نگاههای شوهرش لذت نمی برد و از او سرد میشود و سرانجام باعث جدایی میگردد، گاهی همین امر از طرف شوهر صورت میگیرد. براثر چشم چرانی و نگاه های هوس آلود به دختران و زنان بدحجاب نسبت به همسرش دلسرد شده لذتها و محبت هایش در بیرون از خانه صرف میشود و اینجاست که مبنای ناسازگاری با همسرش شروع میشود ویژگی بر کانون خانواده سایه ای افکند بنابراین برای حفظ نظام خانواده به وجود آوردن محیطی سالم و فرزندان پاک و ضروری است حجاب رعایت شود بدیهی است اگر خانواده سالم باشد و پوشش را رعایت کند.

 

 

 

جامعه که از اجتماع خانواده تشکیل شده سالم و پایدار خواهد ماند. در جامعه ای که بیشتر اعضای آن را جوانانی تشکیل میدهند باید نسبت به این فرآیند حساستر ،باشند زیرا جوانان در برابر مناظر شهوت انگیز و تهییج کننده زودتر تحریک میشوند و چنین مناظری عامل مهمی در سوق دادن جوانان به فساد خواهد شد در نتیجه نیروی فعال اجتماع یعنی جوان در راه های فساد و تباهی کشانده میشوند و به افراد جامعه ضربه سختی از جهات ،اقتصادی اجتماعی و اخلاقی وارد خواهد شد که جبران ناپذیر خواهد بود. لذا روایت رسول گرامی (صلی الله علیه وآله وسلم) نگرانی خود را از انحراف افراد جامعه این گونه بیان میکند.

ثَلاثُ أَخافُهُنَّ عَلَى أُمَّتى مِن بَعدى: الضَّلالَةُ بَعدَ المَعرِفَةِ، وَمَضَلاتُ الفِتَنِ، وَ شَهوَةٌ البَطنِ وَالفَرج. ترجمه: من بعد از خودم،از سه چیز برای امت خودم میترسم (یکی گمراهی بعد از شناخت و معرفت، و دیگری فتنه های گمراه کننده و (سوم) شهوت شکم و دامن.

آری امروزه یکی از مسائل مهمی که جامعه ما را تهدید می نماید بدحجابی و یا بی حجابی است که باعث اشاعه فحشا گردیده و جوانان و نوجوانان زیادی را در منجلاب فساد غوطه ور نموده است.

و باتوجه به نظریات روانشناسی اختلالات روحی در نهایت به بیماریهای عصبی منجر و باعث برهم زدن تعادل حیاتی و جسمانی فرد میگردد. لذا برای اینکه گامی درجهت هدایت و ارشاد این قشر عظیم (زنان) به یاری خدا برداریم. تصمیم گرفتم آثار و پیامدهای بدحجابی و بی حجابی را از منظر قرآن و سنت و جنبه های اجتماعی فرهنگی آن بصورت سؤال و جواب مطرح کنم به امید هدایت و رستگاری پویندگان راه حق و حقیقت.

منبع:فلسفه حجاب/ محمدرضا هاشم زاده

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...