2
دی

بى حجابى سبب ناامنى زنان

بی حجابى يعنى ظاهر كردن قسمت هايى از بدن كه پوشاندن آن واجب و نمايش آن به نامحرمان حرام است، طبق دستور قرآن و روايات و نظر عقلا و دانشمندان بى حجابى امر حرام و قبيحى است.

خداوند متعال مى فرمايد: «اى پيامبر به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو خويشتن را در چادر فرو پوشند»هم چنين مى فرمايد: «زنان را باكى نيست كه نزد پدران، فرزندان و برادران و برادرزادگان و خواهر زادگان و زنان مسلمان و كنيزان ملكى خود بى حجاب در آيند.»در اين دو آيه خداوند بارى تعالى صراحتاً بيان مى كند كه زنان بايد خود را بوسيله چادر بپوشانند الا براى افراد خاصى مثل برادزادگان و … كه محارم شان محسوب ميشود.خداوندى كه خالق آدمى است به نيازهاى مخلوقاتش بيشتر آگاه است و هر آن چه دستور مى دهد طبق مصلحت است و بر انسانهاست كه اطاعت كنند و راه عصيان و مخالفت را نپيمايند.در تفسير آيه اول بايد گفت، اهل لغت گفته اند جلباب جامه وسيعى است كوچكتر از عبا (چادر زنان عرب) و بزرگتر از خمار و مقنعه اى است كه زنهاى عرب بر سر مى اندازند و به گونه اى ميباشد كه اطراف سينه هايشان را ميپوشاند. از ابن عباس در معناى «من جلا بيبهن» روايت شده كه جلباب عبايى است كه از سر تا پا را مى گيرد. بعضى گفته اند جلباب به معنى ملحفه يعنى لفافهاى است كه تمام بدن را فرا ميگيرد.در مذمت بد حجابى و خود آرايى خداوندسبحان مى فرمايد: «در خانه هايتان بنشينيد و آرام گيريد. مانند دوره جاهليت پيشين آرايش و خود نمايى نكنيد و نماز را به پا داريد و زكات مال به فقيران بدهيد و از امرخدا و رسول اطاعت كنيد»

رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم فرمودند: «در آخر الزمان از ميان امت من،زنانى خواهند آمد كه پوشش دارند اما برهنه اند و بر سرهايشان برآمدگى مانند كوهان شتر خراسانى وجود دارد، …پس آنان را لعنت كنيد كه ملعونند»

اميرالمؤمنين عليه السلام به فرزند دلبندش امام مجتبى عليه السلام فرمودند: «زنان را در پرده حجاب و پوشش نگاهشان دارد تا نامحرمان را ننگرند زيرا سخت گيرى در حجاب، سلامت و پاكدامنى آنان را استوارتر مى سازد. آوردن افراد غير صالح در ميان زنان و داخل زندگى ، خطرناك تر است از بيرون رفتن آنها از منزل (از تماس زن ها با افراد غير موثق) جلوگيرى كن و اگر مى توانى كارى كن كه زنان غير تو را نشناسند. كارى كه برتر از توانائى زن مى باشد و به او مربوط نيست به او وامگذار، زيرا زن چون گل خوشبوست نه قهرمان و كارفرما»

و در جايى رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم ميفرمايند: «نابودى زنان امت من در دو چيز است 1- استفاده از زيورآلات طلا ( و نمايش به نامحرمان).2- پوشيدن لباس نازك و بدن نما.

اما جالب است بدانيد كه پوشش مخصوص مسلمانان نيست بلكه حتى اديان گذشته مأمور به رعايت حجاب بودند.

 چنان كه ويل دورانت مينويسد: اگر زنى به نقض قانون يهود مى پرداخت چنان كه مثلاً بى آنكه چيزى بر سر داشتند به ميان مردم مى رفت و يا در انظار عموم نخ مى رشت، يا با هر سنخى از مردان درد دل مى كرد و يا صدايش آنقدر بلند بود كه چون در خانه اش تكلم مى نمود همسايه ها مى توانستند سخنانش را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهريه او را طلاق دهد.

منبع گناه و تاثیر آن بر جسم و جان/ [محمدحسین] طغیانی.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...