27
مهر

معرفی کتاب تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر

عناوین اصلی کتاب شامل:

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن ناشر؛
مقدمه؛
فصل 1- ضرورت های بحث در خصوص روابط دختر و پسر؛
فصل 2- انواع برخوردهای اجتماعی بین دختر وپسر در جامعه امروز؛
فصل 3- عو امل به وجودآورند ه برخوردهای نامطلوب میان دختران وپسران؛
فصل 4- وضعیت مطلوب در روابط دختر وپسر؛


free b2evolution skin
25
مهر

کتاب درست‌خوانی و زیباخوانی قرآن : ویژه‌ی دبستان

 

نام کتاب :
درست‌خوانی و زیباخوانی قرآن با رسم‌الخط کم‌علامت به همراه جزء سی‌ام و چهل درس تربیتی: ویژه‌ی دبستان

 

 

 

 


ناشر :
آیه نور
نویسنده :
علی قاسمی
تهیه و تنظیم :
موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین
ویراستار :
ابوالفضل صبرعلیلو
تصویرگر :
نگار کیان‌سرشت
کلمات کلیدی :
قرآن - قرائت - راهنمای آموزشی (ابتدایی)
شابک :
9786008114321
قطع :
رحلی (شومیز)
آخرین چاپ :
5
سال چاپ :
1395
صفحات :
128
تیراژ :
3000
جلد :
2


free b2evolution skin
18
مهر

معرفی کتاب «پوشش و آرامش»

گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «پوشش و آرامش(خاطره نگاری تبلیغی در عرصۀ ترویج حجاب و عفاف)» را منتشر کرد.


 

 

 

 

خاطره‌نگاری، چیزی فراتر از صرفِ عملِ نوشتن است. خاطره‌نگاری با بازآفرینی تجربه‌های زندگی در قالبی تازه به زندگی ما هدف و لذت می‌بخشد، ما را با گذشته‌مان آشتی می‌دهد، روابط‌مان را دگرگون می‌کند، فکر و نگاه‌مان را تغییر می‌دهد و امکان شریک کردنِ آدم‌های دیگر در تجربه‌هایمان را به وجود می‌آورد. 

یکی از عرصه‌های مهم خاطره‌نگاری که می‌تواند نقش بسزایی در تغییر فکر و نگاه ما و جامعه داشته باشد و به ترویج ارزش‌ها در سطح جامعه کمک کند، خاطره‌نگاری تبلیغی یا همان بیان خاطرات شیرین و گاه غم‌انگیز، اما درس‌آموزی است که در دوران تبلیغ یک مبلغ اتفاق می‌افتد.

کتاب حاضر حاوی خاطره نگاری تبلیغی در عرصۀ ترویج حجاب و عفاف در چهار فصل و 152 صفحه به کوشش سیده طاهره موسوی، فاطمه جوادی، فاطمه تقی‌زاده و احمد نوری تألیف شده است.

برشی از اثر

آن شب برای استراحت به اتاق کناری حسینیه رفتم. با وارد شدنم به اتاق، زن جوان بدحجابی با گریه پیشم آمد و گفت: «من چند شبه که پای صحبت‌های شما نشستم و چندوقته که درباره چادر داشتم فکر می‌کردم؛ شوهرم هم دوست داره چادری بشم، ولی نمی‌دونستم چرا باید چادر سر کرد! وقتی روی صحبت‌ها، مقایسه‌ها و تحلیل‌های شما فکر کردم، متوجه شدم که دیگه باید چادر سر کنم و عزت زن بودن خودم را ثابت کنم.»
بعد از صحبت‌هایش، بیشتر درباره فلسفه چادر با او حرف زدم. انگار تجربه‌ای جدید و پاک از آرامش به دست آورده بود و من همه حس معنوی او و دیگر افراد مجلس را برگرفته از عنایت حضرت زینب و دهه محرم می‌دیدم.
 
 


free b2evolution skin
13
مهر

معرفی کتاب۲۲۲ نکته برای پدران و مادران

پدید آورنده(ها):مرتضی مجدفر
ابراهیم اصلانی
لیلا سلیقه دار
مترجم(ان):
محل نشر/ناشر:تهران/امرود
سال نشر:1389
گروه سنی:بزرگسال
موضوع:کودک ونوجوان
مربیان
آموزش و پرورش - تعلیم و تربیت و تدریس
کلید واژه:پیشرفت تحصیلی – مشارکت والدین

 

 

 

 


کتاب «۲۲۲ نکته برای پدران و مادران» با عنوان فرعی «راهنمایی برای یادگیری اثر بخش، آموزش و آزمون های فرزندان» نوشته دکتر مرتضی مجدفر، ابراهیم اصلانی و دکتر لیلا سلیقه‌دار از سوی نشر امرود، منتشر شده است. این کتاب در دوازده فصل تنظیم شده است. فصل های اول و دوم به اصول، مبانی و جنبه‌های کلی راهنمایی فرزندان اختصاص دارد. در فصل های سوم تا پنجم علاوه بر موضوع انجام تکالیف درسی به مسایلی درباره مدیریت زمان و برنامه‌‌ریزی پرداخته شده است و فصل های ششم تا هشتم و هم چنین فصل دهم نکات متنوعی درباره امتحانات خواهید خواند.

فصل یازدهم نکته‌هایی درباره ایام تابستان است و فصل دوازدهم نیز بر اساس یافته‌های پژوهشی، نکته‌هایی بیان شده‌اند که می‌تواند برای والدین مفید باشد. در نکته ۱۵۲ کتاب «۲۲۲ نکته برای پدران و مادران» می‌خوانیم: «به شکل افراطی هیچ چیز را تعمیم ندهید. نگذارید تنها یک تجربه ناموفق فرزندتان به کانونی تبدیل شود که تمامی وجود او را زیر نفوذ قرار دهد مانند این چون در امتحان ریاضی نمره خوبی نیاورده است نمره بقیه امتحانات او هم کم خواهد شد».

بنا بر گفته‌ مرتضی مجدفر که از کارشناسان حوزه‌ آموزش و پرورش است «۲۲۲ نکته برای پدران و مادران» حاوی راهنمایی‌هایی در حوزه‌ آموزش اثربخش، انجام بهینه‌ تکالیف و حضورکارآمد فرزندان در آزمون‌ها برای والدین دانش‌آموزان است.


free b2evolution skin
29
شهریور

معرفی کتاب حضرت سكینه (س)، اسطوره ادب و عرفان

معرفی كتابی پیرامون شخصیت وسیره حضرت سكینه (س) ،حضرت سكینه (س) اسطوره ادب و عرفان

 

 

 


این كتاب از تالیفات سید مجتبی حسینی می باشد كه علاوه بر معرفی شخصیت این بانوی بزرگوار شامل بخشهایی همچون ترجمه منتخبی از كتاب «بیوگرافی خانم های خاندان نبوت» است كه توسط خانم دكتر بنت النشاطی (استاد دانشگاه مغرب) به رشته تحریر درآمده است. بخش دوم اشاره ای است كوتاه به برخی لحظه ها و برش های زندگی و شخصیت حضرت سكینه بر اساس متون موجود كه به طور ضمنی حاوی برخی صحنه هایی است كه ایشان دیده و حضور داشته است. بخش سوم حاوی برداشت نویسنده از مطالعه متون مختلف در مورد این بزرگوار است كه تحت عنوان «تحلیلی كوتاه از موقعیت حضرت سكینه» در متن آمده است.


free b2evolution skin