12
بهمن

شخصی ممتاز و جامع صفات

رهبر كبير عزيز و بزرگوار ما، چهره‏ ى درخشانى در عالم بود و حقيقتاً مثل او را نه در اين زمان و نه در زمانهاى گذشته نداشتيم و در ميان چهره‏هاى معروف عالم - بعد از انبيا و اوليا(عليهم‏ السّلام) شخصيتى با اين عظمت و خصوصيات مثبت و جامع‏ الابعاد و جامع‏ الاطراف سراغ نداريم.

 

 

من عقيده‏ ى قاطع دارم كه اگر اين بزرگوار همه‏ ى آن خصوصيات مثبت چون: علم و قاطعيت و هوش و شجاعت و اراده را دارا بود، ولى اخلاص و ارتباط با خدا و تنزه از شرك - به معناى تجنب از اهواى خود و ديگران - را نمى‏ داشت، به اين توفيقات دست نمى‏ يافت. اين توفيقات بزرگ در زمانى به وجود آمد كه تمام نشانه‏ ها، حكايت از انزواى دين و كهنه شدن و فرسوده شدن آن و رو آمدن تفكرات و اخلاق و شيوه ‏هاى مادّى و حاكميت هوسهاى شيطانى و بشرى در دنيا داشت.

 

 

راز موفقیت اخلاص و اتصال به خدا مهمترين و تعيين‏ كننده‏ ترين راز موفقيت او،  بود. ايشان توانست معناى «ايّاك نستعين» را در عمل خود مجسم كند و به منبع لايزال قدرت الهى متصل شود.

 

 

اگر هر انسانى همين كار را بكند، همان‏گونه خواهد شد . بزرگان در قله‏ ها ايستادند، ما نيز از دامنه‏ ها حركت كنيم و به آن سمت پيش برويم؛ هرچند به آن قله ‏ها هم دست پيدا نكنيم؛ ولى به‏ هرحال حركت و رفتن، فريضه و وظيفه‏ ى همه‏ ى ماست.

فرازی از بیانات مقام معظم رهبری



 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...