9
بهمن

عوامل موفقیت در امر و نهی دینی‌


مهربانی و گذشت، ‌ ‌استمداد از خداوند، اخلاص، ‌توکل، ‌ذکر خوبی‌ها ،عمل به دستورهای دینی،‌ صبر و استقامت ، ‌افشای منشأ گناه‌ ،توجه به نوع تفکر و روحیه‌ها،همکاری حکومت و مردم‌. حال به چند مورد از آنها اشاره ميكنيم:
توکل‌
توکل پشتوانه همه حرکت‌های ایمانی است. هر چند انسان از همه عوامل موفقیت در امر و نهی دینی برخوردار باشد نباید بر آنها اتکا داشته باشد بلکه باید ضمن به کارگیری همه امکانات برای اصلاح دیگران تنها بر خداوند توکل کند و امر خود را بر او واگذارد.
عمل به دستورهای دینی‌
کسی که خود اهل عمل به فرامین الهی است و از معصیت دوری می‌کند امر و نهی او از تأثیر بیشتری برخوردار است.

>

استمداد از خداوند
امر و نهی دینی از جمله حرکت‌های مقدس و بسیار مهم مؤمن است که در صحنه‌های اجتماعی تجلی می‌یابد. انجام و تأثیر چنین حرکت‌هائی بدون کمک از حضرت حق تعالی میسر نیست. اگر اراده الهی با حرکت ما همراه نباشد سخن ما مانند حبابی که از ریزش باران بر آب ایجاد می‌شود پس از لحظه‌ای از بین خواهد رفت. از خدای تعالی می‌خواهیم که امر و نهی ما را با استقبال و پذیرش افراد روبرو گرداند و بذر کلام ما را در جانشان بارور فرماید که او بهترین مددکار است.
همکاری حکومت و مردم‌
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر حقیقتی است که اگر در بستر مناسب خود و همراه با زمینه‌های مساعد اجتماعی و اهرم‌های قدرت حکومتی و فردی و توانمندی‌های فکری، اخلاقی و رفتاری باشد از تأثیر و موفقیت بالایی برخوردار است.


حافظان حریم (امر به معروف در عصر ما) محمد‌رضا اکبری.





www.cnn.com

 

 


free b2evolution skin
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
عضو محترم تیم فعالان کوثر بلاگ، ضمن تشکر از شما به دلیل شرکت در فراخوان «فضیلت های فراموش شده» ، مطلب حاضر در ویژه نامه فراخوان درج گردید.
موفق باشید.
http://vijename.kowsarblog.ir/fazilat

1394/11/26 @ 16:09


فرم در حال بارگذاری ...